Phelicia Berggren

Hernö Gin Spring 2018
Det har varit lite tyst här ett tag, likaså på min instagram. Jag har jobbat, flyttat och njutit av mitt nya liv som sambo. Dessutom har jag fått nytt jobb! Det händer en hel del i mitt liv just nu, men jag tänkte prata om något konstrelaterat såklart.
 
Alldeles nyligen har jag tryckt upp mina alldeles egna konsttryck. Det var något väldigt stort för mig och jag är väldigt glad över att ha fått chansen att göra det. Det roligaste med det hela är att Hernö Gin ville köpa originalet och ett antal prints. Det känns ganska overkligt att det har hänt - men det är helt fantastiskt! Jag känner mig otroligt hedrad. 
 
Det tog nog närmre en månad att få ordning på hela processen med tryckeriet, vi gjorde provtryck och jag fick känna på flera olika papperskvaliteter. Fick bästa hjälpen från start till slut, valde tillslut ett papper som var ganska grovt och hade en riktigt härlig struktur. Det liknar akvarellpapper, vilket jag gillar. Ville att det skulle kännas exklusivt och "riktigt" liksom, inte bara som en liten papperslapp. 
 
Jag har en webshop, www.pheliciabshop.se, där de finns att köpa! Man kan såklart köpa av mig direkt också. Eller åka till Härnösand! Säljer mina konsttryck på A3 för 300 kr, de är signerade för hand och levererade i förstärkta kuvert. Och så har jag ju valt papperet med omsorg! 
 
Levererar konsttryck som jag lagt mycket tid på, från första penseldraget till mitt klistermärke på kuvertet. Hoppas såklart på att få genomgå den processen igen! 
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress